סאגת 'המשמר הלאומי': היועמשי"ת מתנגדת, בן גביר תוקף

    אבי יעקב No Comments on סאגת 'המשמר הלאומי': היועמשי"ת מתנגדת, בן גביר תוקף

    החיכוכים בין השר לביטחון לאומי ליועמשי"ת לא פוסקים: לפי דיווח ב'חדשות 12' היועמשי"ת מתנגדת להקמת הגוף החדש, ובן גביר תוקף אותה בחריפות: "היא לא מבינה את מקומה כיועצת, המשמר הלאומי חייב לקום על מנת להחזיר את הביטחון לרחובות"

    צילום: ללא קרדיט
    16:58
    13.05.24
    מנחם טוקר No Comments on המציל חוזר לזוועות: "הצלנו לפחות שישים אנשים ממוות בטוח"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ממשיך בתכניתו להקים משמר לאומי, ואומר כי "יש בכירים במשטרה שלא רוצים משמר לאומי, בגלל מלחמות אגו. נתתי שלושה חודשים למשטרה להציג תוכניות רציניות אך בפועל אין שום התקדמות".

    בלשכת השר אומרים כי "השר והמפכ"ל הכריזו במסיבת עיתונאים משותפת על הקמת משמר לאומי תחת המשטרה, אלא שמאז הבירוקרטיה במשטרה מונעת את התקדמות המהלך להקמת המשמר הלאומי שהשר מנסה לקדם, ולכן החליט השר בן גביר כי הוא לא ייתן למלחמות פנימיות במשטרה לעכב את הקמת המשמר הלאומי".

    "יש קונצנזוס שחייבים משמר לאומי כדי לדאוג לביטחון האישי, להילחם בתופעת אחזקת הנשק הלא חוקית, במלחמות הפשע, בטרור החקלאי – ולכן המשמר הלאומי יוקם. אם המשטרה תציג תוכנית רצינית נשקול בחיוב לעשות זאת דרך המשטרה. אם לא – המשמר יפעל תחת המשרד לביטחון לאומי" הוסיפו בלשכת השר.

    אלא שהיום, פורסם ב"חדשות 12" כי היועמשי"ת גלי בהרב מיארה מתנגדת להקמת המשמר הלאומי ואומרת כי "יש מניעה משפטית והמשטרה צריכה ויכולה להתמודד עם בעיות הביטחון ללא צורך בגוף נוסף".

    בן גביר לא נשאר חייב והגיב לה: "היועמ"שית גלי בהרב מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים וכעת מנסה למנוע את הקמת המשמר הלאומי של מדינת ישראל".

    "עברו כמעט שנתיים מאז אירועי שומר חומות בהם ראינו כיצד המשטרה לא מצליחה להגיב בצורה מהירה וחלקה, באותם ימים מדוע צריך באופן ברור משמר לאומי שיטפל בדיוק באותן בעיות. אין מי שיטפל הביטחון במגזר הערבי שמוכה נרצחים. שוטרינו הנפלאים עושים ככל שביכולתם לתת ביטחון ומענה לאזרחים, אך הם עמוסים בעבודה ולא מסוגלים להגיע לכל דבר, כל שוטר שיוצא למשמרת יש עליו עשרות משימות, זה מטורף. לכן צריך את המשמר הלאומי" הוסיף בן גביר.

     

     



    0 תגובות